Direktlänk till inlägg 25 december 2009

North goes south

Av busgrogg - 25 december 2009 22:27

Trots vädrets makter så satte sig Norr i bilen och tuggade på i 65 mil. Av färdens 9 timmar som får en att värdesätta livet och  existensen, tillbringas ca 6 timmar med diverse störande element. ovana bilister, barnfamiljer och annat löst folk. väl framme i huvudstaden och dess upptrissade tempo söktes kontakt med herr Sthlm. Efter diverse julfirande och umgänge med släkt och vänner kunde vi äntligen fokusera på väsentligheterna. Tokparty!

Efter en inledande promenad i Stockholms innerstad för att insupa miljön så gick vi snabbt över på väsentligheterna. Lunch på Julrester och en riktig "manlig" bastu med goda vänner. En å annan pilsner slank ner och vi börjar må riktig bra. Man sköljer av sig Julstressen och allt familjetrams och hittar tillbaka till sitt sanna jag. Tack gode Gud för riktiga kamrater som ger livet värde och glädje. En notering är att nu har det vänt. dagarna blir längre och lite soljus är ju aldrig fel. När jag vänder kosan hemåt mot norr kanske solen kommer över horisonten.

För övrigt ser jag fram emot att junior VM i hockey börjar. Man kan väl bara hoppas att vi någon gång stå upp mot transatlanterna. Inte fan ska vi vika ner oss mot en "liten" sketen nordamerikansk kontinent. Var det vi eller dom som hade hjälmar med horn på och erövrade och våldförde oss på olika civilisationer?? Det ska bli jäkligt kul att se hur vi kommer att hantera detta mästerskap. Det finns ju tack och lov en del  Djurgårdare i dagens landslag som komer att hålla fanan högt. En av våra bästa kamrater är AIK àre. Jag tycker det visar på ett stort mått av ödmjukhet och en känsla av medmänsklighet mot dom svaga i samhället. men icke desto mindre kan jag skicka en tanke till min kamrat i den svarta armén. Likväl som jag skänker en tanke till dom små svartingarna i afrika. Dom har det säkert inte lätt, men vad gör dom åt det?

En annan som inte har det lätt måste vara Anna Anka. Jag har konsekvent valt att inte titta på den typen av program , men jag halkade in på denna skit av TV- underhållning häromdagen. Är kärringen "for real"? Maken till imbecill och förståndshandikappad har jag aldrig sett. Det bevisar bara tesen att kvinnor kan knulla sig till rikedom och få sin identitet känd. Men vi riktiga karlar måste högprestera för att få en glimt av kändisskap, om man inte är någon form av känd i vimlet bög förstås. Idag åkte jag tunnelbana, kan ju tyckas vara en normal företeelse för en Stockholmare. Men för mej som norrlänning så är det en märklig företeelse. Man står ju lite ihoppackade på en begränsad yta. Idag stod jag brevid en kvinna i 30 års åldern. Som den man jag är kunde jag inte undgå att notera att "flickan" hade fantastiskt fina bröst!

Men man kan ju inte säja det. "Hej vilka fantastiskt fina bröst ni besitter"!

En stor käftsmäll och ett otrevligt bemötande hade kanske varit det man hade fått. Men min reaktion var bara att hon var väldigt välskapt. Var är fel med det?

Nu sa jag inte något högt. och det var väl bra med det men är det inte så vi känner det lite till mans?

Jag kan bara konstatera att kvinnor är snygga och att man går igång på dom....

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av busgrogg - 12 februari 2010 19:14

North goes east!   Nä nu får det vara nog med snö och kyla. Västerbottningarna tycker att nu börjar bästa tiden på året. Solen börjar värma och hela familjekaravaner med skotrar drar ut på isarna som ett jäkla lämmeltåg. Vad gör dom där ute...

Av busgrogg - 5 februari 2010 17:44

Mohammed gick omkring o degade i Rosengård centrum, o bäst han gickdär så sparkade han till en flaska som låg på marken.Lite på skämt sa han: Heey du anden, kom ut ur flaskan för fan. Otroligt nog så kom det ut en ande ur flaskan som sade: Mannen d...

Av busgrogg - 5 februari 2010 10:04

Norrlandslist!   Detta är en något förskönad version av verkligheten och ett försök att få det till en rolig historia. Men icke förty är det dagens sanning och en vedertagen taktik i norra delen av vårt älskade fosterland.   Spill upp en &r...

Av busgrogg - 15 januari 2010 16:06

Det ska bli en helg i sundhetens tecken. Ja det är vad som är planerat i alla fall. Var förbi sportaffären och inhandlade nya skidor. En ung spoling med finnigt ansikte frågade om jag var intresserad av ”skejting” skidor eller vanliga...

Av busgrogg - 12 januari 2010 22:46

har nu alltså vikt ner sig för "opinionen". Ett antal skäggbarn och i förlängningen deras omfattande klaner ska ha livstidsförsörjning i kommunen. Undrar var M-väljarna som inte ville att man skulle bita i kudden och ta den i röven när partipiskan ...

Ovido - Quiz & Flashcards